Vervanging kunstgebit

Vervanging kunstgebit

Wanneer u een kunstgebit heeft, is het aan te raden om minimaal één keer per jaar op controle te gaan. Zo kan uw behandelaar tijdig vaststellen of uw kunstgebit aangepast of vervangen moet worden. Een volledig kunstgebit (boven- en/of onderprothese) krijgt u vergoed vanuit uw basisverzekering. Over het algemeen wordt een nieuwe prothese na vijf tot zeven jaar door de zorgverzekeraars vergoed*.

Hieronder zijn een aantal problemen nader toegelicht en worden er voorbeelden gegeven van passende oplossingen. Herkent u zich in geen enkel probleem, maar heeft u toch last? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Aanmelden als patiëntAfspraak maken

Prothese-check | geheel vrijblijvend

Wij bieden u een gratis prothese check aan. Uw prothese wordt gecontroleerd en u krijgt een persoonlijk advies over de mogelijkheden voor eventuele aanpassingen aan uw prothese of een klikprothese. Maak hier direct een afspraak voor een gratis prothese-check.

Gratis prothese check aanvragen

Let op! Deze check is alleen gratis:

1. Wanneer u een uitneembare prothese in de boven- en/of onderkaak heeft;

2. Wanneer de check wordt uitgevoerd door een KPT'er.

Geslacht:*
Heeft u opmerkingen die belangrijk zijn voor uw afspraak?:
Voorkeur voor dag van de week en tijd:
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:
 

Uw kunstgebit ziet er niet meer mooi uit

Door gebruik is een kunstgebit aan slijtage onderhevig. De kleuren van de tanden en van het tandvlees kunnen veranderen. Ook de pasvorm kan na verloop van tijd minder worden.

Heeft u pijn aan uw kaak en/of zit uw kunstgebit te los?

Doordat uw kunstgebit op uw kaak drukt, zal uw kaak in de loop van de tijd gaan slinken. Omdat uw kunstgebit niet mee slinkt, zal er ruimte ontstaan tussen uw kunstgebit en uw kaak waardoor uw kunstgebit losser gaat zitten. Dit kan vervelend zijn met praten en eten, maar het kan ook pijn veroorzaken doordat het kunstgebit op sommige plekken zwaarder drukt dan op andere. Wanneer u dit herkent, is het belangrijk dat u niet zelf aan uw kunstgebit gaat schuren of vijlen, maar naar uw behandelaar gaat. Hij of zij kan dit meestal gemakkelijk aanpassen waardoor uw kunstgebit weer stevig in uw mond komt te zitten. Deze zorg wordt door de meeste zorgverzekeraars volledig vergoed en valt onder de basisverzekering*.

‘Knappende’ kaak tijdens het eten?

Deze problemen ontstaan door een verkeerde beethoogte. U bijt te diep dicht, waardoor de onderkaak te dicht bij uw neus komt te liggen. Hierdoor bevindt het kaakgewricht zich niet meer in de juiste positie en kan er schade ontstaan. Wanneer u in de spiegel kijkt, kunt u goed zien wanneer de beet te laag is. Een nieuw gebit biedt hiervoor de oplossing.

Afgevlakte kiezen, losse voortanden of scheurtje in de bovenprothese

Wanneer u afgevlakte kiezen heeft, kan dit leiden tot een te lage beethoogte. Hierdoor kunnen voortanden los komen te staan of er kan een scheurtje in de bovenprothese ontstaan. Dit probleem is vaak op te lossen door de kiezen te vervangen. Hierdoor wordt de beethoogte weer juist. Deze reparatie valt binnen de basisverzekering*. 

*De hoogte van uw vergoeding hangt af van uw zorgverzekering. Informeer bij uw zorgverzekeraar wanneer uw prothese of reparatie aan uw prothese wordt vergoed.

13 februari 2025

Altijd passende zorg bij de situatie.

Iedere behandeling wordt duidelijk uitgelegd wat er gedaan gaat worden. Tijdens de behandelingen ...

Lees meer
12 februari 2025

geweldige tandartsenpraktijk

daarom kom ik er al meer dan 30 jaar naar volle tevredenheid iedereen is heel deskundig en zeer v...

Lees meer
11 februari 2025

Prima

Mooi op tijd en goed geholpen

9 februari 2025

Controlebezoek was prima

Ik werd op de afgesproken tijd geholpen. Tandarts en assistente waren heel vriendelijk en deskund...

Lees meer
8 februari 2025

deskundig

je wordt op tijd geholpen en prettige mensen.

7 februari 2025

Vlot en deskundig geholpen

Al heel snel kon ik na het afbreken van een kies geholpen worden

7 februari 2025

Het wordt steeds beter

Geen lange wachttijd.

6 februari 2025

Kon snel terecht, iets te weinig uitleg

Na afbreken tand kon ik direct in de middag terecht. Iets te weinig toelichting op de behandeling...

Lees meer
5 februari 2025

goede ontvangst en zorgvuldige {schoonmaak} behandeling

goede ontvangst en goede zorgvuldige behandeling.

5 februari 2025

Goede ervaring bij Mondhygiënist

Rohad is een goede, kundige mondhygiënist. Hij is rustig en vriendelijk. Neemt de tijd voor je. ...

Lees meer
4 februari 2025

Vriendelijk

We worden goed geholpen als familie Geduld met kinderen en vriendelijk allemaal

2 februari 2025

Goed,als altijd

Stuk kies was afgebroken tijdens het snoepen,jawel, maar maandag kon ik zo goes als gelijk komen ...

Lees meer
1 februari 2025

10

Goed

29 januari 2025

Korte en goede behandeling

Voel me welkom en erg vriendelijk. Vakkundig

29 januari 2025

Altijd goed

Marina is de beste altijd goed. Nooit vervelende pijn tijdens behandeling goed zorgzaam, altijd ...

Lees meer
27 januari 2025

Hele lieve mensen

Enorm lief en behulpzaam

25 januari 2025

Zoals altijd geweldig

Altijd vriendelijk en vlot, legt goed en helder uit wat ze doet en gaat doen.

25 januari 2025

Geruststellend

Ik ging gespannen naar de behandeling, maar deze werd duidelijk uitgelegd en ook goed begeleid, w...

Lees meer
24 januari 2025

Klantvriendelijk

Het personeel is behulpzaam en zorgzaam. Als 88 jarige die aan dementie lijdt wordt hier rekening...

Lees meer
23 januari 2025

erg goed

vriendelijk en gezellige ontvangst bij binnenkomen daar merk je al aan met vakmensen te doen hebb...

Lees meer
23 januari 2025

vakkundige, vriendelijke behandeling

nette uileg

22 januari 2025

Daniella is een goede tandarts.

Weet dat er veel mensen zijn weggegaan nadat Tolsma en zijn weggegaan. Ik heb zeker wel getwijfel...

Lees meer

 

Bent u al patiënt bij ons?

Afspraak maken


Nog géén patiënt bij ons? Meld u dan hieronder aan:

Geslacht/Gender:*
BSN (direct invullen versnelt het aanmeldproces) (citizen service number):
Staat u onder bewind?/Are you under guardianship?:*
Hoe bent u bij ons terecht gekomen?/How did you find us?:

 

Tandartsenpraktijk Nijverheidssingel
Nijverheidssingel 319
4811 ZW
Breda
Za
Gesloten